ابزارسازی

کارگاه ابزارسازی شرکت در بدو تأسیس کارخانه به منظور تهیه و تأمین ابزارهای مورد نیاز تولیدی شرکت جنب کارخانه اصلی تشکیل شده است. کلیه ابزارآلات و لوازم یدکی تولید که به مرور زمان فرسوده شده و قادر به تأمین نیازهای شرکت نمی‏ باشد و همچنین ابزارآلات مورد نیاز ماشین ‏آلات تولیدی و تجهیزات اندازه ‏گیری تایپ‏ های جدید در واحد ابزارسازی برنامه ‏ریزی و ساخته می ‏شود. برای این منظور واحد ابزارسازی شرکت متشکل از دستگاه‏ های متعدد تراش، فرز، سنگ‏زنی و کارهای دستی در نظر گرفته شده که خارج از خط تولید و در عین حال با اهمیت فوق‏ العاده زیاد در تأمین ابزارآلات مورد نیاز شرکت مورد استفاده قرار می‏ گیرد.

کارگاه ابزارسازی شرکت که اصطلاحاً «ماشین شاپ Machine Shop» نامیده می‏ شود، مجهز به خط تراش، فرز و سنگ‏زنی بوده و ماشین ‏آلات دیگری نیز جهت کارهای دستی در کارگاه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، ماشین ‏آلات با دقت کاری بسیار بالا شامل سوراخ‏کاری دقیق «Jig boring»، سنگ‏زنی فورم شامل پروفایل، بال پوکت «Ball pocket» در اتاق‏ های با شرایط دما و رطوبت کنترل شده برای پشتیبانی خط تولید شرکت در نظر گرفته شده است.

کارهای دستی

از چند ماشین از قبیل اره ‏نواری، سمباده نواری، سنگ‏ سمباده عمودی، پرس، برش کارباید و مته تیزکنی تشکیل یافته که کارهای دیگری از قبیل سوهان ‏کاری، مارک‏زنی، قلاویز و حدیده کاری و… در این خط صورت می‏ گیرد.

خط سنگ ‏زنی

این خط از دستگاه سنگ‏ زنی گرد و دستگاه سنگ‏ زنی سطح و ابزار تیزکنی تشکیل یافته، قدرت و توانایی سنگ‏ زنی در حد میکرون و کارآیی دارد.

خط فرز

این خط شامل چهار دستگاه فرز بوده که قدرت و کارآیی بالاتری نسبت به تراش‏کاری دارند. ابزارآلات مختلف تولید از جنس ‏های مختلف انواع فولادها، چدن، برنزها، فسفر برنزها و . . . را می‏ توان با این دستگاه ‏های فرز عملیات‏ های مختلف براده‏ برداری سطح و سوراخ‏کاری و غیره انجام داد همچنین این خط مجهز به یک دستگاه کله زنی جهت ماشینکاری جای خار در سوراخهای داخلی قطعات می باشد.

خط تراش

این خط شامل دستگاه های تراش است. این ماشین‏ ها از امکانات بیشتری از نظر دقت، سرعت و تجهیزات اندازه‏ گیری برخوردار است و عملیات مختلف شامل روتراشی- تو تراشی- سوراخ‏کاری و… بطور مستمر و با دقت لازم در این ماشین ‏ها انجام می ‏شود.

خط جوشکاری کارگاه یدکی سازی

این خط شامل دستگاه جوش آرگون، جوش CO2(MIG/MAG-650) و اینورتر می باشد.

واحد برشکاری و آماده سازی نمونه های آزمایشگاهی:

این واحد شامل دو دستگاه اره نواری، یک دستگاه سنگ زنی،یک دستگاه برشکاری با سنگ می باشد.